torsdag 21 januari 2010

Kokböcker






Har du någon favorit kokbok?

Jag har egentligen många olika, för olika stämningar och tillfällen. Men jag har 2 som jag verkligen går i gång på. Som verkligen har resulterat i matlagning och det flera flera gånger.

Det är Jamie Olivers "Hemma hos Jamie" (Jamie at home) full av godsaker och med mycket grönt vilket jag gillar. Det är också Vinterns Goda ting av Anna & Fanny Bergenström, kanske mer en julbok men jag använder den mycket oftare än så. Gemensamt för båda böckerna är nog att de är enkel avskalad matlagning å det älskar jag.

Några andra kanske bara innehåller ett enda recept som fastnat i min repertoar men kanske lagas desto oftare i stället. Men sen är det ju alltid kul med nya kokböcker.

Vilken är din favorit, tipsa gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar