måndag 17 oktober 2011

slöa knivar och skit i kaffet....eller vassa knivar och gott kaffe

Bra knivar är jättebra- när de är välslipade. Slipa dina knivar regelbundet!!! En bra kniv betyder inte att den inte behöver underhållas. Så slipa dem. Lämna gärna in dem emellanåt för att få ny fin egg på dem. Har hört några säga: Nä Global är inte alls så bra som det sägs! Jag frågar hur länge har ni haft dem? 1-2 år är inte ovanligt.. Har ni slipat dem? dödstyst, nej. Så klart är de inte bra då! Inte ens världens dyraste bil går utan bensin och service... Skärpning där ute!

mer om knivar: http://kitchenbitchsweden.blogspot.com/2010/01/viktigaste-koksredskapen-nr-3-en-bra.html

En fin och bra kaffebryggare är guld värt- när den är välskött! Håll den ren även på insidan... När jag hade servicen på espressomaskiner. Hände det otaliga ggr att enda problemet med maskinen var att den inte var rengjord! När jag frågade hur de skötte sin maskin bedyrade de flesta att detta var älsklingen som sköttes med perfektion. Även på insidan blev då min nästa fråga... Många mådde lite illa när jag skruvade av filter och dyligt och tog mig en titt på insidan. Inte konstigt att det rinner dåligt eller smakar konstigt med månader av smuts i koppen..... Läs bruksanvisningen och håll den ren även på insidan;)

För bra grejer är du värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar