fredag 5 mars 2010

Hoppsan, Wallenbergare

I bland blir inte saker och ting som man tänkt sig. Själv använder jag sällan recept utan går på magkänsla utifrån många år inom restaurang och där utvecklat smaksinne. Men i bland behöver man vidga sina smakreferenser å testa andras recept, vilket ju vidgar mina vyer. Speciellt när det gäller klassiker, gäller det ju att hålla sig hyffsat efter ett recept om det ska bli en klassiker.

I går gjorde jag Wallenbergare, som slutade i katastrof. Jag har gjort Wallenbergare förr, men då utan recept, å då kallat dem Kalvfärsbiffar, eftersom de varit min variant. Nu följde jag ett recept från recept.nu

http://www.recept.nu/1.12302/werner_vogeli/varmratter/kottfars/wallenbergare

av underbare Werner Vögeli. Men redan en snabb titt på receptet gjorde mig tveksam, över 4 dl grädde till 400g kalvfärs. Men men prova måste jag ju...... gick inte att äta faktiskt. Smakade ingenting förutom fett. Någon annan som provat det receptet och har en annan åsikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar